برگزاری پنجمین جشنواره “هنر برای صلح” همزمان با روز جهانی صلح

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 64

پنجمین دوره جشنواره ” هنر برای صلح”  به صورت بین‌المللی از ۲۱ تا ۳۰ شهریورماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و هنرمندان بیش از ۲۰ کشور در این جشنواره اثر خواهند داشت.

فریدون فربود دبیر جشنواره “هنر برای صلح” افزود: امسال همانند سال‌های قبل به صورت روزانه در همه رشته‌های هنری از جمله نقاشی، عکس، مجسمه و چیدمان، پوستر، ویدیو آرت، موسیقی و پرفورمنس در خانه هنرمندان برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد اما در روز جهانی صلح یک برنامه متفاوت و گسترده‌تری را خواهیم داشت.

دبیر جشنواره هنر برای صلح گفت: در حال حاضر جمع آوری آثار به پایان رسیده است و بیش از ۱۳۰ اثر به این دوره از جشنواره رسیده که در حال انتخاب از میان آنها هستیم. م برای این جشنواره فراخوانی را منتشر نمی‌کنیم، بلکه از هنرمندانی برای حضور در آن دعوت به عمل می‌آید که اگر در چارچوب اهداف جشنواره آثاری را خلق کرده باشند در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.

فربود گفت: ما برای جشنواره پنجم شعار “صلح را تصور کن” را انتخاب کردیم. خوشبختانه با توجه به اهمیت این رویداد در هر دوره ما توانسته‌ایم ارتباط موثرتر و گسترده‌تری با هنرمندان برقرار کنیم و هنرمندان نیز خودشان پیگیر برگزاری این جشنواره و نمایشگاه هستند.

در برنامه ریزی و توافق اولیه از سوی دبیر جشنواره و دکتر مجتبی مقصودی رییس هیات مدیره انجمن علمی مطالعات صلح ایران پیش بینی شده است بخشی از جشنواره به نشستی علمی اختصاص یابد که سه سخنران از سوی انجمن به بررسی ابعاد “جامعه شناختی”، “دینی” و “نظری” هنر برای صلح بپردازند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *