گزارش از همایش ملی ” دانشگاه، صلح و توسعه”

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 83

نخستین همایش ملی با موضوع “دانشگاه، صلح و توسعه” با حضور رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران و رئیس انجمن علوم سیاسی ایران امروز در موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس برگزار شد.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، علی اکبر رجبی رئیس همایش ملی دانشگاه، صلح و توسعه ظهر دیروز شش اردیبهشت در این همایش اظهارداشت: رشد و شکوفایی اقتصادی و سیاسی کشور و هر آنچه که باعث رشد و توسعه کشور شود از درون دانشگاه خواهد بود.

رجبی افزود: با وجود اینکه بنیان انقلاب اسلامی و همه ادیان الهی صلح است اما پرداختن به این مقوله در سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی مغفول مانده و امروز این همایش برای نخستین بار در کشور برگزار شده است.

وی بیان داشت: قرآن کریم و انبیاء الهی، انسان‌ها را با داشتن مشترکات فراوان به صلح دعوت می‌کنند اما با همه این تلاش‌ها امروز در جهان درگیری‌ها و جنگ‌های زیادی اتفاق می‌افتد.

رئیس همایش و رئیس موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس تصریح کرد: به‌منظور ترویج اشاعه و تعمیق ادبیات علوم سیاسی و صلح در کنار برگزاری همایش یک روزه ملی با حضور اساتید و فرهیختگان سراسر کشور، در این همایش تفاهمنامه‌ای با ۲ انجمن برتر کشور نیز امضا شد.

وی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه در جهت توسعه و گسترش نشست‌ها و همایش‌ها با موضوع صلح و توسعه در کشور خواهد بود.

همچنین دبیر علمی این همایش هم اظهار داشت: طی فراخوان اعلام شده به دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از ۱۳۰ مقاله در این زمینه به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۸۹ مقاله در قالب ” مجموعه چکیده مقالات ” در کتابچه‌ای به چاپ رسید.

امیرهوشنگ میرکوشش افزود: دانشگاه به عنوان پل ارتباطی و ایجاد ساختار در برقراری صلح و توسعه نقش موثری دارد و با توجه به موقعیت کشور ما در منطقه و جهان، برقراری صلح در سال‌های متمادی در چنین کشوری می‌تواند زمینه ایجاد توسعه شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *