راه اندازی وبسایت جدید انجمن علمی مطالعات صلح ایران

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 27046

وبسایت جدید انجمن با طراحی مدرن رونمایی شد.

پس از ماه‌ها پیگیری و تلاش این مجموعه، وب‌سایت جدید انجمن با در نظر گرفتن افزایش زیبایی تصویری، تسهیل در دسترسی و افزایش سرعت خدمات، طراحی، اجرا و رونمایی شد.

مطابق استانداردهای روز دنیا وب‌سایت جدید انجمن علمی مطالعات صلح ایران ، با بهره گیری از قابلیت Responsive  با حفظ تناسب ابعاد، قابل نمایش در نمایشگرهای مختلف از جمله مونیتور کامپیوتر، موبایل و تبلت است و کاربران می‌توانند با استفاده از هر یک از وسایل یادشده، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

Screen Shot ۱۳۹۷-۰۶-۲۱ at ۱۲.۴۸.۲۳ قبل‌ازظهر

ساختار بصری جدید اخبار انجمن، همایش‌ها، کارگروه‌های تخصصی، صفحه ویژه رسانه و ... از دیگر بخش‌های جدیدی است که برای این سایت پیش‌بینی شده است.

5 دیدگاه برای «راه اندازی وبسایت جدید انجمن علمی مطالعات صلح ایران»

  • مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در t ۹:۴۷ ق.ظ
    Permalink

    دکتر مجتبی مقصودی ریاست انجمن:

    جناب آقای خرم نصر عزیز

    دست مریزاد🙏💐👏

    من طراحی سایت بلد نیستم ولی حداقل صدها سایت را دیده ام و با سایت های تعداد زیادی از انجمن ها آشنایی دارم، زیبایی، چشم نوازی، حجم گسترده اطلاعات وارده به هر دو سایت انگلیسی و فارسی انجمن مطالعات صلح، ساختاری حرفه ای و کم نظیر داده است.

    تلاش جنابعالی موقعی بیشتر معنا می یابد که بدون ریالی هزینه، راه اندازی این دو سایت به ثمر رسیده است.

    از ویژگی های دیگری که قطعا برای اطلاع هیئت مدیره مناسب است این نکته کلیدی است که با فرض واگذاری طراحی این سایت به شرکت های معظم و ساختن این فرمت، اطلاعات و محتوای آن با چه کیفیتی باید تامین و با توجه به ملاحظات انجمن بارگذاری می شد؟

    جناب آقای خرم نصر
    مراتب سپاس و تشکر بنده را به واسطه راه اندازی سایت ها بپذیرید. نشان دادید که خواستن توانستن است.

    ضمنا از راه اندازی صفحه ی ویکی پدیای انجمن و نیز تلاش برای حفظ و استمرار این صفحه بی نهایت سپاسگزارم و به وجود عزیزانی چون جنابعالی در این انجمن به خود می بالم.
    🙏👏💐🌿

    پاسخ دادن
  • مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در t ۹:۴۹ ق.ظ
    Permalink

    دکتر امیرهوشنگ میرکوشش بازرس انجمن:

    با سلام از جناب آقای خرم نصر بسیار سپاسگزارم . به نظرم با توجه به بودجه انجمن کار رایگان و دلسوزانه ایشان قابل تقدیر است. این قابلیت وجود دارد که سایت به مرور بهینه شود. بنابر این در این مقطع افتتاح و رونمایی سایت ضروری است. ممنونم

    پاسخ دادن
  • مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در t ۹:۵۱ ق.ظ
    Permalink

    دکتر علی مرشدی زاد خزانه دار انجمن:
    با سلام. ابتدا، هرچند دیرهنگام، ورود دوست عزیزمان دکتر منصور نژاد عزیز را به جمع هیات مدیره خوش‌آمد می‌گویم.
    همچنین زحمات آقای خرم نصر در راه اندازی و طراحی خوب سایت انجمن جای تقدیر و تشکر دارد که مراتب سپاسگزاری خود از ایشان را اعلام میدارم. طبعا در همه این موارد نقش و زحمات دکتر مقصودی عزیز نیز قابل چشم‌پوشی نیست. به قول معروف، این همه آوازها از شه بود..

    پاسخ دادن
  • مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در t ۹:۵۷ ق.ظ
    Permalink

    دکتر محمد منصورنژاد عضو هیئت مدیره انجمن:
    سلام و خسته نباشید به ویژه سپاس از زحمات جناب خرم نصر. سه نکته: ۱) اطلاع رسانی سایت خوب است، ولی به نظرم می رسد که از بعد محتوایی لازم است داده های مربوط به صلح (کتابها، مقالات، طرح ها و ….) از طریق این سایت قابل دسترسی باشد؛ ۲)طراحی صفحه هم لازم است در فرم زیباتر باشد (اگر لازم باشد مشاوری معرفی می کنم) و هم آیکونهایی که در زیر آمدند (برچسب، پیوند و…) در بالا و درشتر بیایند و ۳)اگر قرار است نام اشخاص در پیوتدها بیایند، خوب است در جلسه ای داخلی روز نام افراد مرتبط با صلح توافق شده و اسامی کامل شوند.

    پاسخ دادن
  • مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در t ۱۰:۰۰ ق.ظ
    Permalink

    مهرداد خرم نصر طراح و مدیر سایت انجمن:
    با عرض سلام خدمت اساتید گرامی
    با تشکر از اظهار لطفتان چند نکته را در مورد سایت عرض می کنم.
    پیش از این انجمن به جای سایت از سیستم وبلاگی رایگان استفاده می‌کرد که غیر از صفحه اصلی تقریباً هیچ امکانی برای اعمال تغییرات اختصاصی در آن وجود نداشت.
    با توجه به امکانات مالی انجمن بنا را بر این گذاشتیم که حداکثر امکانات را با صرف حداقل منابع به دست آوریم.
    بعد از پروژه ویکی پدیا که بنده کمی اطلاعات در مورد صفحات وب به دست آوردم به مرور با مطالعه منابع مختلف به اصطلاح فوت و فن طراحی و راه اندازی وبسایت را به دست آوردم.
    با آقای دکتر مقصودی مشورت کردم عرض کردم که چنین ظرفیتی وجود دارد ایشان هم تشویق کردند و کار به مرور پیش رفت.
    آخرین کاری که انجام شد در خصوص دامنه ipsan.ir بود که بعد از سالها رمز و نام کاربری پنل مدیریتش از یاد رفته بود و با پیگیری و نامه نگاری با موسسات مربوطه موفق به بازیافت آن شدیم.
    اما در خصوص طراحی سایت
    به چند شکل امکان طراحی وجود دارد یک راه آن مراجعه به شرکتهای طراح سایت است که باصرف هزینه‌های میلیونی از سیستمهای مدیریت سایت اختصاصی شرکت خود استفاده می‌کنند و مالک سایت برای هر تغییر و تحولی وابسته به آن شرکت خواهد بود و البته با صرف هزینه تغییرات صورت می‌گیرد.
    اما روشی که ما انتخاب کردیم از طریق سیستم مدیریتی متن باز و رایگان wordpress است که امکانات فوق العاده‌ای را به رایگان برای طراحان فراهم می‌کند.
    در این سیستم شرکتهای طراح قبلا پوسته‌هایی را طراحی کرده‌اند که بر روی هسته وردپرس سوار می‌شود و ظاهر سایت را شکل می‌دهد. این پوسته‌ها در دو ورژن رایگان و پولی عرضه می‌شود. نسخه‌های رایگان برخی از امکانات نسخه پولی را ندارند اما همچنان قابل استفاده هستند و امکانات خوبی دارند.
    ما هم در این سایت از یک پوسته رایگان که تعداد زیادی ابزارک برای نمایش محتوا دارد استفاده کرده‌ایم.
    در این پوسته‌ امکاناتی برای کم و زیادکردن و جابجایی ابزارک‌ها تغییر منوها و تغییر رنگ برخی المان‌ها و پس زمینه پیش‌بینی شده است. همینطور پشتیبانی خوبی از زبان فارسی می‌کند بسیاری از پوسته‌ها با فارسی مشکل دارند و ساختارشان راستچین نیست.
    یکی از ویژگی های این پوسته واکنشگرا بودن آن است به صورتی که متناسب با صفحه موبایل، تبلت و لپتاپ تغییر شکل می‌دهد و متناسب با آن محتوایش را تغییر اندازه می‌دهد.
    این پوسته دارای اسلایدرها و قطعات متحرک و منوهای کاربردی زیادی است که متاسفانه با اسکرین شات امکان نمایشش وجود ندارد.
    انتقال مطالب از سایت قدیمی به سایت جدید فرایندی زمانبر بود چون باید به طور دستی انجام ‌می‌گرفت عکس‌ها باید بهینه سازی می‌شد و متناسب با ابعاد قابل نمایش در سایت برش می‌خورد، دسته‌بندی مطالب ، ایجاد منو‌ها و فرم‌ها نیز صورت گرفته است.
    سایت انگلیسی که طراحی کاملاً متحرک و بسیار زیبایی دارد و اضافه بر آن ابزارکی به آن افزوده‌‌ام که با کمک مترجم گوگل کل صفحه را به همه زبانهای دنیا ترجمه می‌کند.
    در پایان با سپاس از جناب دکتر منصورنژاد و عرض ارادت خدمت ایشان باید عرض کنم که افزودن محتوای مرتبط با صلح ایده بسیار بدیعی است البته فعلا از محتوای سایت قدیمی استفاده شده است انشالله در آینده در این زمینه پیش خواهیم رفت فعلا هم دسته‌ای با عنوان مطالعات صلح قرار داده ام.
    در مورد زیبایی که انشالله خود سایت را ببینید نظرتان را جلب خواهد کرد ولی در زمینه سفارشی کردن پوسته در این سیستم محدودیت داریم.
    در مورد پیوندها و سایر قسمت‌های منوها هر تصمیمی گرفتید در خدمت هستم و تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

    پاسخ دادن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *