تاسیس دفترنمایندگی انجمن جهانی پزشکان صلح و دوستی در زنجان

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 90

دفتر نمایندگی انجمن جهانی پزشکان صلح و دوستی پاییز امسال در استان زنجان تاسیس خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در نشست بررسی مقدمات ایجاد دفتر انجمن جهانی پزشکان که با همت انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان برگزار شد، دکتر مسعود چینی گرزاده رئیس انجمن پزشکان صلح و دوستی ایران اظهار داشت: این انجمن در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با هدف اعزام پزشکان داوطلب برای ارائه خدمات درمانی رایگان در کشورهای محروم و ارتباط موثر با جامعه پزشکان دنیا آغاز کرد تا در پی آن علاوه بر آشنایی با بیماری های ناشناخته گامی جهت ارتقاء سطح دانش پزشکی کشور برداشته شود و با تبلیغ در زمینه توانایی های پزشکی کشور زمینه های جذب توریسم درمانی فراهم شود.

وی ادامه داد: به طورحتم  با گسترش فعالیت انجمن جهانی پزشکان صلح و دوستی  ایران و حضور در دیگر کشورها نگرش مردم دنیا به ایران تغییر پیدا می کند و خوی انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران نمایان می شود.

رئیس انجمن جهانی پزشکان صلح و دوستی ایران با بیان اینکه تاکنون به ۱۰ کشور آفریقایی و ۵ کشور آسیایی تیم پزشکی اعزام شده است ، ابراز داشت : این مجموعه بر این باور است که این میزان حضور در عرصه بین المللی در حوزه پزشکی کافی نیست و باید در صدد افزایش و تقویت تیم های اعزامی بود.

چینی گر زاده با اشاره به این مطلب که در کشورهای پیشرفته اعزام تیم های پزشکی به دیگر کشورها به عنوان دیپلماسی پزشکی مرسوم است ، بیان کرد: تاکنون  حضور موثر تیم های پزشکی ایرانی در سایر کشورها نشان داده است که کشورهای اروپایی نیز به ارتباط با ایران علاقمند هستند.

وی یادآور شد که سازمان ملل سالانه میلیارد ها دلار را برای ارائه خدمات پزشکی به انجمن های پزشکان صلح و دوستی هزینه  می کند که به نظر می رسد ایران نیز می تواند با برنامه ریزی های درست از این بودجه بهره گیرد.

در این نشست رئیس نظام پزشکی استان زنجان نیز با بیان توانمندی های پزشکی و درمانی این استان  افزود :استان زنجان با وجود مراکز خیریه درمانی متعدد به عنوان بهشت خیریه ایران به ویژه در حوزه سلامت معرفی  شده و می تواند همکاری موثری را با انجمن جهانی پزشکان صلح و دوستی ایران داشته باشد.

منبع

 


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *