گزارش همایش صلح با محیط زیست

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 83

🕊”کمیته صلح و محیط زیست انجمن علمی مطالعات صلح ایران” با همکاری مرکز صلح و محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست، خانه اندیشمندان علوم انسانى، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتى، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، پژوهشکده علوم محیطى دانشگاه شهیدبهشتى، انجمن حقوق شناسى و دبیرخانه کمیته ملى حقوق بشر دوستانه در تاریخ بیستم خرداد ماه ١٣٩٨ به مناسبت بزرگ داشت روز جهانی محیط زیست، ”همایش صلح با محیط زیست” را با حضور اساتید، دانشجویان و فعالان این حوزه در خانه اندیشمندان علوم انسانى برگزار نمود.

🔹این همایش با سخنرانی آقاى دکتر مجتبى مقصودی رئیس انجمن علمى مطالعات صلح ایران افتتاح و ایشان سخنان خود را در پنج محور پیرامون صلح و همزیستى ارائه نمودند و سپس همایش در دو نشست با موضوع های “صلح و محیط زیست” و “چالشهاى آبى و صلح” ادامه یافت. 

🔹مدیریت نشست اول توسط آقای دکتر ضیاء الدین الماسى صورت گرفت و ایشان پس از ذکر مقدماتى در خصوص اهمیت و جایگاه محیط زیست و حق بر محیط زیست از آقاى دکتر فرهاد دبیرى جهت سخنرانی دعوت نمودند. در این بخش آقای دکتر دبیرى سخنان خود را با موضوع “حق بر محیط زیست و صلح در اسناد حقوقی ملی و بین المللی”بیان فرمودند و سپس مهندس محمد درویش در خصوص “آثار اقتصادی حفاظت از محیط زیست و ارتباط آن با صلح”

مطالب خویش را مطرح کردند. در بخش بعد آقاى محمد مقدم به نمایندگی از  مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روزجهانی محیط زیست را قرائت نمودند.با پایان نشست اول مدت بیست دقیقه جهت استراحت و پذیرایی از شرکت کنندگان و حاضرین إعلام گردید. 

🔹پس از اتمام بخش اول، نشست دوم با موضوع “چالشهاى آبى و صلح” و با حضور آقاى دکتر هومان لیاقتى به عنوان مدیر جلسه آغاز گردید. سخنران اول این نشست آقاى دکتر على مشهدى بودند که سخنان خود را با محوریت “تأثیر مسائل آبی بر بروز مخاصمات مسلحانه غیر بین المللی از منظر حقوق بین الملل: مورد خاورمیانه” طرح نمودند. سپس خانم دکتر نغمه مبرقعى به بررسی “اثرات و خسارات اقتصادی جنگ بر منابع آبی و لزوم صلح” پرداختند و در نهایت آقاى دکتر حجت میان آبادى با تشریح “همکاری ها و مناقشات آبی و زیست محیطی در منطقه غرب آسیا (فرصتها و چالشها)” به عنوان سخنران آخر به ذکر اهمیت همکاریهای و مناقشات حوزه آب پرداختند.

🔹در پایان این همایش اعضا هیات مدیره انجمن علمی مطالعات صلح با اهدا تقدیرنامه از سخنرانان این برنامه تقدیر به عمل آوردند.

 گزارش تصویری و فایل صوتى این نشست جهت بهره برداری علاقه مندان در کانال انجمن قرار خواهد گرفت. 

فایل‌های نشست:

 اثرات و خسارات اقتصادی جنگ بر منابع آبی، پاورپوینت سخنرانی خانم دکتر  نغمه مبرقعی

تأثیر مسائل آبی بر بروز مخاصمات مسلحانه غیر بین المللی از منظر حقوق بین الملل؛ مورد خاور میانه ، سرفصل‌های سخنرانی آقای دکتر علی مشهدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *