انجمن مطالعات صلح ایران تشکیل شد

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 58

   انجمن مطالعات صلح ایران عصر چهارشنبه و با تشکیل مجمع عمومی، اعضای هیأت مدیره خود را انتخاب و رسما کار خود را با هدف ترویج فرهنگ و مطالعات صلح آغاز کرد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جریان انتخابات هیات مدیره این انجمن، مجتبی مقصودی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدامین قانعی‌راد عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، منصور رحمانی عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین‌الملل، باقر شاملو عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علی مرشدی‌زاد عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد به ترتیب حائز بیشترین آرا شده و به عنوان اعضای هیأت مدیره انجمن مطالعات صلح ایران انتخاب شدند. همچنین طاهره ابراهیمی‌فر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان بازرس این انجمن انتخاب شد.

    پس از این انتخابات، در اولین جلسه هیأت مدیره انجمن مطالعات صلح ایران، مجتبی مقصودی به عنوان رئیس این انجمن برگزیده و منصور رحمانی نیز نایب رئیس شد.

     مجتبی مقصودی، استاد علوم سیاسی دانشگاه و رئیس انجمن مطالعات صلح ایران در حاشیه این جلسه، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، اهمیت مطالعه درباره صلح را با توجه به شرایط امروز خاورمیانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: انجمن مطالعات صلح با توجه به تجربه هشت سال جنگ تحمیلی، شرایط افراطی‌گری امروز منطقه و نیز خلاء مطالعاتی درباره چگونگی استقرار و تثبیت صلح، تلاش می‌کند تا از طریق هم‌افزایی علمی و همکاری‌های آکادمیک، رفع ضعف موجود آموزشی در حوزه دفاع از صلح را پیگیری کرده و به‌منظور گذار از افراطی‌گری به صلح منطقه‌ای و جهانی تلاش کند.

    او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پژوهش‌های علمی امروز ایران و جهان معطوف به مقوله جنگ شده، حال آنکه روابط بین‌المللی نیاز به مطالعه در باب صلح دارد، ابراز امیدواری کرد که انجمن مطالعات صلح ایران بتواند از طریق فعالیت‌های علمی مداوم، زمینه شکل‌گیری بسترهای لازم پژوهشی برای گسترش ایده صلح را فراهم کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *