دانشگاه‌ها زمینه‌ساز برقراری صلح و توسعه هستند.

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 122

رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران گفت: صلح و توسعه ۲ مولفه مهم و اساسی است که اگر در کنار هم قرار گیرند معنای بیشتری پیدا می‌کنند و دانشگاه عهده‌دار این وظیفه مهم است.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، مجتبی مقصودی ظهر دیروز در نخستین همایش ملی “دانشگاه، صلح و توسعه” در موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس اظهار داشت: در ۱۵۰ سال اخیر توسعه با ملاحظات ملی و منطقه‌ای صلح انجام شده است و با توجه به حساسیت موقعیت جغرافیایی کشورمان، صلح می‌تواند باعث توسعه شود.

وی افزود: صلح و توسعه ۲ مولفه و پیوندی هستند که در کنار هم قرار دارند و برای اینکه معنای بیشتری در کنار هم پیدا کند، دانشگاه مسئولیت بزرگی دارد.

رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران تصریح کرد: هیچ توسعه‌ای بدون ظرفیت‌سازی و بسترسازی تجلی نخواهد یافت و بستر اصلی توسعه، صلح است و هر کشوری که سال‌های متمادی در صلح بوده، توسعه بیشتری داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به مسئولیت‌ها و وظایف انجمن علمی مطالعات صلح ایران، به دنبال تولید، توزیع و آموزش ادبیات صلح هستیم و در این راستا از هر فعالیت کمک کننده به این حوزه استقبال می‌کنیم.

رئیس انجمن علوم سیاسی ایران نیز در این همایش ملی اظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس متاسفانه خسارت‌های زیادی به کشور وارد شد و از طرفی کشور ما در منطقه حساسی قرار دارد؛ از سویی دیگر اهمیت برقراری صلح در چنین شرایطی بر هیچ کس پوشیده نیست.

سیدعبدالامیر نبوی افزود: از هر گونه همکاری در قالب کارگاه، نشست، همایش و دوره‌های آموزشی که در ارتقاء سطح فرهنگی و فکری صلح باشد، استقبال خواهیم کرد.

همچنین پژوهشگر ارشد حوزه و دانشگاه در این همایش اظهار داشت: ریشه‌های جنگ در ۳ مولفه ملک، قدرت و جهالت است و با وجود اشتراکات زیاد بین مذاهب، اقوام و گروه‌های مختلف در طول تاریخ انسان‌های زیادی به خاطر این ۳ مولفه در جنگ‌های مختلف کشته شدند.

حجت‌الاسلام حسین محمدیان افزود: انبیاء برای تعالی اخلاق و رشد و تعالی انسان مبعوث شدند و با توجه به اشتراکات فراوان، متاسفانه عده‌ای از همین اشتراکات برای درگیری، جنگ و نفاق سوء استفاده کردند.

وی تصریح کرد: دانشگاه با ارتقاء علم و پرورش انسان‌ها و نشان دادن الگوهای صحیح می‌تواند در ایجاد صلح و رفع جهالت کمک کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *