علمی که از صلح بی خبر است ، گفتگوی دکتر مجتبی مقصودی و رادیو جوان

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 150

“کاوشگر” امروز (۱۹ آبان ۱۳۹۷) از رادیو جوان با بحث درمورد علمی که در خدمت صلح است به طرح این پرسش پرداخت که دانشمندان چطور در کنترل یا متوقف کردن و یا پیشگیری از جنگها و برخی منازعات می توانند موثر باشند؟ علمی که از صلح بی خبر است

 

به گزارش گروه چندرسانه ای رادیوجوان؛ “کاوشگر” امروز از رادیو جوان با بحث درمورد علمی که در خدمت صلح است به طرح این پرسش پرداخت که دانشمندان چطور در کنترل یا متوقف کردن و یا پیشگیری از جنگها و برخی منازعات می توانند موثر باشند؟ و اساسا علمی که توامان با اخلاق است را در کجا می توان فراگرفت؟

هدف اصلی علم باید صلح و توسعه باشد، اما توسعه علمی و اقتصادی صرفاً بدون در نظر گرفتن اخلاق به این نتیجه منجر نخواهد شد.یکی از کهن‌ترین برنامه‌های یونسکو برنامه‌های ترویج علم است ترویج علم از نظر یونسکو یعنی آموزش علوم مختلف به مردم عادی و تقویت این باور که گرایش به علم می‌تواند زندگی آنها را بهتر کند.

به عنوان مثال رشته‌های دانشگاهی باید مطابق با مسائل جامعه تدوین شود اگر علم در ارتباط با ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه نباشد دردی از مردم دوا نخواهد کرد. مردم باید بدانند که جایگاه علم در زندگی آنها کجاست برای رسیدن به همین مقصود است که یونسکو سال‌های میلادی مختلف را به علوم گوناگون نامگذاری می‌کند تا مردم متوجه نقش هر کدام از آنها در زندگی خود شوند.

در این برنامه رادیویی با دکتر مجتبی مقصودی رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران مصاحبه‌ای درباره موضوع « علمی که از صلح بی خبر است » صورت گرفته است.

 

Http iframes are not shown in https pages in many major browsers. Please read this post for details.

منبع: رادیو جوان، صدای جمهوری اسلامی ایران


انجمن علمی مطالعات صلح ایران را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *