نشست نقد و بررسی کتاب ایران در جنگ، از چالدران تا جنگ تحمیلی

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 88

📚 نشست نقد و بررسی کتاب ایران در جنگ، از چالدران تا جنگ تحمیلی
📙 گروه علوم سیاسی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با همکاری انجمن علمی مطالعات صلح ایران
⏰ دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، ساعت ۱۵ الی ۱۷
📍 مکان: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن اندیشه

ایران در جنگ

«ایران در جنگ از چالدران تا جنگ تحمیلی» منتشر شد

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ «ایران در جنگ از چالدران تا جنگ تحمیلی» نوشته کاوه فرخ و ترجمه شهربانو صارمی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است:‌ «این کتاب دنباله کتاب سایه‌های صحرا، کتابی تقدیرشده در مورد تاریخ ایران باستان، است. کاوه فرخ تاریخ جنگی ایران را از سلسه صفوی در قرن‌های دهم و یازدهم هجری قمری تا انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی و پس از آن پیگیری کرده تا چگونگی تحولات حکومت جدید ایران و نحوه شکل‌گیری روابط آن را با غرب، تحت تأثیر جنگ، نشان دهد.

مؤلف با شروع از سلسه صفوی به بررسی تاریخ نظامی ایران از این دوران به بعد و نیز تحلیل تدریجی قلمرو و اقتدار آن طی قرن سیزدهم و چهاردهم هجری شمسی می‌پردازد. «ایران در جنگ» خوانندگان را در جریان تاریخِ جنگی ایران طی زمامداری صفویان، نادرشاه، زندیه، قاجارها، پهلوی و به دنبال آن آغاز جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی و جنگ ایران و عراق قرار می‌دهد.

این کتاب نه‌ تنها قرن‌ها تاریخ جنگ‌های ایران را پوشش داده بلکه به تحولات در فناوری، ساخت جنگ‌افزار و سلاح نظری انداخته تا تاریخ کاملی از ایران در جنگ ارائه داده باشد.»

انتشارات ققنوس «ایران در جنگ از چالدران تا جنگ تحمیلی»  را در ۷۶۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۹۵هزار تومان وارد بازار کرده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *