گزارشی از وبینار ارتباط تغذیه با صلح و سلامت

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 257

گزارشی از وبینار ارتباط تغذیه با صلح و سلامت

    کمیته صلح و سلامت انجمن علمی مطالعات صلح ایران

۳۰ بهمن ۱۳۹۹

   نظر به ارتباط وثیق کمیت و کیفیت تغذیه با سلامت تک تک انسان ها و تاثیر آن بر برقراری تعادل جسمی، روانی و روحی در سطح افراد و گروه های اجتماعی و فضای صلح آمیز و آرام در جامعه، کمیته صلح و سلامت انجمن علمی مطالعات صلح ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران عصر پنجشنبه سی ام بهمن ۱۳۹۹ میزبان سخنرانی دکتر سید علی کشاورز متخصص تغذیه ورژیم درمانی و مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران در فضای مجازی بودند.

     وبینار با خوش آمدگویی آقای بهنام باقری دبیر اجرایی کمیته صلح و سلامت به سخنران، حضار و شرکت کنندگان و نیز معرفی انجمن علمی مطالعات صلح و اشاره ای به تاریخچه، اهداف، عملکرد، مسئولیت ها و برنامه های آتی انجمن آغاز شد.

      دکترسید علی کشاورز در ابتدا سخن خود را با جمله ای از بزرگان علم تغذیه شروع شد که پدر بیماری هر چه باشد مادر آن سوء تغذیه می است. ایشان ضمن اشاره به اینکه در ۳۰ سال گذشته توجه زیادی به تغذیه و سوءتغذیه و بیماریهای پر خطر از سوی متخصصین و مردم شده است؛ بدین نکته پرداخت که هر فرد دارای فیزیولوژی خاص خود می باشد. بنابراین ویژگیهای فردی در افراد متفاوت است. سوءتغذیه و تغذیه ناکافی هر یک منجر به ایجاد کمبود مواد ضروری برای سوخت وساز اندام های مختلف بدن و همینطور مغز و نخاع می شود که مهمترین علایم آن عبارتند از: بی قراری، تحریک پذیری، رفتارهای تکانه ای، تمایل به خشونت، نشانگان رفتارهای خشونت آمیز، رفتارهای ضد اجتماعی و مواردی از این دست….

      این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به کاربرد املاح معدنی و ویتامین ها و فواید هر کدام برای انسان و همچنین منابع غذایی و کمک غذایی، غذاهایی که باید کمتر مصرف شود و یا ممنوع هستند را بیان کردند .

      ایشان با اشاره به اینکه امنیت غذایی می تواند در کاهش بحران و همینطور جلوگیری از جنگ نقش اساسی ایفاء کند در مقابل ناامنی غذایی می تواند بصورت مستقیم و غیر مستقیم جنگ، آشوب، سیل، زلزله، نابرابری های اجتماعی، عدم توزیع عادلانه و توزیع ثروت و… را رقم بزند. همچنان که ناامنی غذایی می تواند باعث ستیز شده و جنگهای آینده بر سر آب وغذا و دستیابی به مواد غذایی را موجب شود. بر اساس مطالعات انجام شده، کمبود مواد معدنی با پرخاشگری های فردی و خشونت جمعی ارتباط دارد. آسیب های فردی، سوءتغذیه و عادات نامناسب غذایی منجر به بروز رفتارهای غیراجتماعی وخشونت آمیز و تحریک پذیر در سطح فردی و جامعه و همینطور بین المللی می شود.

در انتهای سخنراتی خود مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با توصیه به تغییر سبک زندگی در دنیای بشدت ماشینی کنونی، انتخاب رژیم غذایی قلیایی که می‌تواند به کاهش وزن و جلوگیری از مشکلاتی مانند آرتروز و سرطان شود را توضیح دادند. در رژیم خاکستر قلیایی یا رژیم اسید قلیایی همه نیازهای بدن تامین شده و از بروز رفتار خشن جلوگیری می شود و حتی می تواند در سطح بین الملل از ثمره رژیم غذایی صلح آمیز استفاده کرد .

جلسه با پرسش حضار و پاسخ سخنران محترم در ساعت ۱۸خاتمه یافت.

کمیته صلح و سلامت انجمن علمی مطالعات صلح ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *