برگزاری نخستین روز پنجمین همایش سالانه و نخستین همایش بین المللی انجمن علمی مطالعات صلح ایران با عنوان: دانشگاهیان و صلح آفرینی در منطقه فرهنگی نوروز

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 162

برگزاری نخستین روز پنجمین همایش سالانه و نخستین همایش بین المللی انجمن علمی مطالعات صلح ایران با عنوان:

دانشگاهیان و صلح آفرینی در منطقه فرهنگی نوروز

 

 

نخستین روز همایش بین المللی «دانشگاهیان و صلح آفرینی در منطقه فرهنگی نوروز» با سخنرانی دکتر مجتبی مقصودی، دبیر علمی پنجمین همایش سالانه انجمن علمی مطالعات صلح ایران و بنیانگذار این انجمن و جناب آقای سرور بختی، رییس موسسه فرهنگی اکو در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد. دکتر مقصودی در سخنرانی خود با اشاره به ارزش های جهانی حاکم بر منطقه فرهنگی نوروز، به بررسی نقش هایی که دانشگاهیان می توانند در شکل دهی به گفتمان های نوین فرهنگی در حوزه تمدنی نوروز بازی کنند پرداخت. جناب آقای بختی نیز بر اهمیت و نقش صلح آفرینانه نوروز در طول تاریخ کهن پرداخت و تاکید نمود موسسه فرهنگی اکو از هر گونه کوشش دانشگاهیان برای پیشبرد صلح و دوستی در منطقه پشتیبانی می کند.

در ادامه این برنامه، نخستین نشست این همایش با موضوع «صلح و دیپلماسی نوروز» با مدیریت دکتر محمد منصورنژاد و با حضور سخنرانانی از ایران× ازبکستان، پاکستان و اقلیم کردستان عراق ادامه یافت. در این نشست، سخنرانان ضمن نقد و بررسی سیاست های فرهنگی کشورهای منطقه و موانع گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی میان مردمان منطقه نوروز، به ارایه راهکارهای گسترش پیوند میان جوامع مدنی در میان مردمان این حوزه تمدنی پرداختند.

در نشست دوم این همایش که در عصر روز بیستم بهمن ماه برگزار شد، دکتر ته آ شورغایا، استاد دانشگاه دولتی تفلیس، مدیر نشست را برعهده داشت و سخنرانان از ایران و افغانستان درباره صلح و آموزش های دانشگاهی و نقش عناصر فرهنگی نوروز که می توانند زمینه ساز صلح و آشتی در جوامع باشند، به بحث و گفتگو پرداختند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *