یادداشت صلح شماره ۱۰: سالی نو، طرحی نو

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 1167

در این ایام فرخنده بهاری فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تبریک و شادباش نوروزی و آرزوی بهترین‌ها برای عموم هموطنان عزیز و همه مردم دنیا که این روز را گرامی می‌دارند، قدری درباره فعالیت‌های انجمن در سالی که گذشت و آن چه که برای سال آینده پیشبینی شده است گفتگو ‌می‌کنیم.

  • انجمن علمی مطالعات صلح ایران در سال ۱۴۰۰ خبر دو افتخار بزرگ را به اطلاع اعضای محترم انجمن رسانید. که نخست کسب رتبه A در ارزیابی سال ۱۳۹۹ توسط انجمن از طرف کمیسیون انجمن‌های علمی کشور و همچنین برگزیده شدن به عنوان انجمن برتر از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری و کسب لوح تقدیر از وزیر علوم بود.
  • همچنین در سالی که گذشت نخستین همایش بین المللی و پنجمین همایش سالانه انجمن با عنوان «دانشگاهیان و صلح آفرینی در منطقه فرهنگی نوروز» برگزار شد که مورد استقبال بین المللی قرار گرفت.
  • در این سال علی رغم مشکلات انجمن و وضعیت کرونایی دو مجمع عمومی عادی و فوق العاده برگزار نمود که ثمره آن انتخاب هیئت مدیره جدید با ترکیبی نو و افزایش شمار رشته‌های مورد پذیرش انجمن به جهت عضویت اعضای جدید بوده است.
  • از دیگر دستاورد‌های این سال راه اندازی گروه هم اندیشی تلگرامی بوده است. هدف این گروه نزدیک شدن هر چه بیشتر به اعضای انجمن به نحوی است که آنان خود را در تصمیمات انجمن دخیل بدانند و نظرات ارزشمندشان را مستقیماً بیان کنند.
  • بخش یادداشت صلح در وبسایت انجمن به قصد گسترش ادبیات صلح راه اندازی شد. دوستان نویسنده در انجمن با مشارکت در فراخوان یادداشت نویسی، یادداشت‌های ارزشمند خود را برای انتشار در اختیار انجمن می‌گذارند.
  • همچنین برگزاری ده‌ها نشست و کارگاه از طرف کمیته‌های انجمن، مشارکت در رویدادهای علمی با دیگر نهادها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با نهاد‌های مؤثر در حوزه صلح از دستاوردهای سال ۱۴۰۰ بوده است.

 

امید است در سایه مدیریت جدید، انجمن در سال ۱۴۰۱ با تکرار افتخارات سال گذشته مسیر جدیدی را بپیماید. اگر چه چالشی دشوار به نظر می‌آید اما ثمرات شیرینی به بار خواهد آورد. در سال جدید انجمن علمی مطالعات صلح ایران در پی آن است که هر چه بیشتر بر رسالت علمی خود در جهت تولید ادبیات صلح همت گمارد و نیز زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای انجمن در فعالیت‌ها فراهم نماید.

 

  • در این راستا با توجه به ظرفیت‌های جدید بین‌المللی که هیئت مدیره جدید انجمن فراهم کرده‌اند بخش انگلیسی وبسایت انجمن به صورت مرتب به روز رسانی خواهد شد و همچنین از شبکه اجتماعی لینکدین به جهت اطلاع رسانی سریعتر این خبرها استفاده خواهد شد.
  • به جهت تمرکز بیشتر و دوری از پراکنده کاری در سال آینده هر یک از کمیته‌های انجمن سیاستگذاری خود را در جهت برگزاری یک همایش سالانه تنظیم خواهند کرد که بر موضوعی خاص متمرکز خواهد بود و به تولید ادبیات صلح در راستای رسالت انجمن کمک خواهد کرد. تا کنون کمیته‌های زنان و صلح، دین پژوهی و صلح، روابط بین الملل و صلح، ادبیات و صلح و برخی دیگر از کمیته‌ها آمادگی خود را در تحقق این خواسته اعلام کرده‌اند و به زودی فراخوان‌ها منتشر خواهند شد.
  • همچنین گسترش فعالیت‌های انجمن نیازمند به کارگیری نیروهای داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های انجمنی خواهد بود و در سال جدید انجمن از علاقه‌مندان دعوت می‌کند به کمیته‌های انجمن بپیوندند و در فعالیت‌های پیش‌رو مشارکت داشته ‌باشند.

روابط عمومی انجمن علمی مطالعات صلح ایران

نوروز ۱۴۰۱

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *