نامه مشترک انجمن ها و مراکز علمی ایران و افغانستان به وزیر علوم ایران

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 79

هفت نهاد علمی ایرانی و افغانستانی طی نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ایران، خواستار تسهیل فرایندهای پذیرش دانشجویان افغانستانی در دانشگاه های ایران و فراهم آمدن زمینه تدریس و پژوهش استادان افغانستانی در دانشکده ها و پژوهشکده های ایرانی شدند. در این نامه همچنین با اشاره به پیوندهای زبانی، مذهبی و فرهنگی میان مردم دو کشور همسایه (ایران و افغانستان) پیشنهاد شده است که مراکز مطالعاتی مشترک با حضور استادان و پژوهشگران ایرانی و افغانستانی راه اندازی شده و برای تداوم تحصیل در مقاطع آموزش عالی در افغانستان، زمینه راه اندازی دانشگاه آنلاین ویژه دانشجویان افغانستانی با حضور مدرسانی از هر دو کشور فراهم آید.
اعزام رایزن علمی به افغانستان، تقوت شعبات دانشگاه های آزاد و پیام نور در آن کشور و ترغیب دانشگاه های ایرانی به از سر گرفتن روابط علمی و فرهنگی خود با دانشگاه های افغانستان از جمله دیگر موارد مطروحه در این نامه می باشد.
نهادهای امضاکننده این نامه عبارتند از: انجمن ادبی هرات، انجمن پایندان، انجمن علمی مطالعات صلح ایران، انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن علوم سیاسی ایران، بنیاد خوارزمی و مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی در دانشگاه تهران. در زیر متن کامل نامه خدمت خوانندگان محترم تقدیم می شود.

نسخه PDF نامه به وزیر محترم علوم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *