تسلیت انجمن علمی مطالعات صلح ایران / به مناسبت درگذشت استاد دکتر سید جواد طباطبایی

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 140

درگذشت اندیشمند و فیلسوف بی بدیل دوران، استاد دکتر سیدجواد طباطبایی رنجی جانکاه بر قلب و روح همه کسانی که دل در گرو اعتلای حوزه تمدنی ایران و مردمانش دارند برجای نهاد.
انجمن علمی مطالعات صلح ایران همراه با ابراز تسلیت از دست دادن این استاد فلسفه و اندیشه سیاسی به جامعه علمی و خانواده محترمشان، امیدوار است اندیشه های این دانشمند بزرگ، چراغ راه ملت و همه ایران دوستان باشد.
این صاحبنظر توانا، سالیان متمادی در پی تامل درباره «ایران» به عنوان یک مساله و توضیح دقیق تر تاریخ بلند آن بود تا نقطه آغازی بر بازنویسی نگارش تاریخ و به ویژه تأکید بر نقاط عطفی چون جنبش مشروطه باشد.
افکار و آرای طباطبایی در خصوص علوم انسانی، امر ملی، نقش زبان فارسی، دانشگاه ایرانشهر و لزوم دوری از برداشت های ناقص و نادرست از مفاهیم رایج در این حوزه ها، زمینه های گسترده ای را برای بحث و نظر درباره فرهنگ و صلح در جوامع حوزه تمدن ایرانی پدید آورده است.
اگرچه از دست دادن شادروان دکتر طباطبایی در این زمان که کشور در شرایط دشواریست بیش از پیش بر اندوهمان می افزاید، اما دست اندرکاران انجمن علمی مطالعات صلح ایران ایمان دارند که دستاوردهای فکری و نظری این استاد ارجمند همچنان روشنایی بخش راه تمامی کسانی خواهد بود که به سرنوشت ایران دلبستگی دارند.

انجمن علمی مطالعات صلح ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *