نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، در نشست تخصصی بین المللی ارزیابی اثرات پس از جنگ بر زنان، خانواده و محیط زیست

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 77

تهران- ایرنا- نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: امروزه شاهد جنگ در کشورهای مختلف جهان هستیم؛ در این شرایط با توجه به توانمندی های زنان، برای ایجاد صلح و امنیت در جامعه جهانی به مشارکت بیشتر آنان نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، اوگوچی دنیلز روز سه‌شنبه در نشست تخصصی بین المللی ارزیابی اثرات پس از جنگ بر زنان، خانواده و محیط زیست در محل باغ کتاب تهران افزود: همه باید تلاش کنیم که اثرات و عواقب مخرب جنگ بر محیط زیست را بررسی و کاهش دهیم؛ دنیای ما اکنون در حال آلوده شدن است به عنوان نمونه مواد سمی به دریاها ریخته می شود و حیوانات نیز کشته می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، طی ۶ دهه گذشته ۴٠ درصد جنگ های داخلی تخریب محیط زیست را به دنبال داشته است. افرادی که دنبال طلا و الماس هستند، خساراتی را به منابع زیرزمینی و طبیعی وارد می کنند و طبق آمارها ٢ هزار و ۵٠٠ مورد تخاصم در جهان داشته ایم و اکنون فقر و قحطی حاصل از این تخاصم ها را شاهد هستیم.
دنیلز اضافه کرد: این تخریب ها می تواند منجر به از بین رفتن زمین شود؛ درحالی که ما نیازمند منابع طبیعی هستیم و دولت ها باید از اقدامات مردم حمایت کنند. باید همه با هم همکاری کنیم تا از جرایم محیط زیست جلوگیری شود و به طور مساوی از منابع خدادادی استفاده کنیم.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: برای این موضوعات نیازمند مشارکت و همکاری بانوان هستیم؛ زیرا معتقدیم اهداف صلح و امنیت بدون توسعه پایدار امکانپذیر نیست.
دنیلز افزود: بر اساس شاخصی که سازمان ملل متحد در مورد محیط زیست منتشر کرده است، امروز دنیا با تخاصم و جنگ های مختلفی روبه رو است و سال گذشته ١۵ تریلیون دلار صرف جنگ شد. اگر این مبلغ را به بانوان پرداخت می کردند، دنیای آرام تری را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بلایای طبیعی استرس زیادی بر بانوان تحمیل می کند، باید به این افراد بیشتر توجه کرد. بعد از دو طوفان سهمگین در آمریکا این اثرات ٣٠٠ درصد بر بانوان بیشتر شد و این درحالی است که بانوان در مدیریت منابع طبیعی می توانند نقش قوی ایفا کنند.
دنیلز خاطرنشان کرد: بانوان ۶٠ تا ٨٠ درصد غذا در کشورهای در حال توسعه را تولید و از نظر سیاسی و اقتصادی جوامع را تقویت می کنند؛ پس به همین دلیل نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر آنها هستیم.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: البته درباره محیط زیست باید گفت که از فرصت های پیش آمده به خوبی استفاده نمی شود و به همین دلیل باید بانوان با افزایش حس مسئولیت پذیری و ایجاد توازن بین خود و محیط زیست، برای حفاظت از منابع خدادادی تلاش کنند.
سیدمصطفی محقق داماد رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم نیز گفت: دیکتاتور بغداد در گذشته جنگی را به ایران تحمیل کرد که اثرات مخربی بر کشور داشت.
وی تصریح کرد: عراقی ها در آن دوران جنگ ۶ میلیون بشکه نفت را به دلیل بازکردن دریچه نفت به دریا ریختند و دودی که از نفت های سوخته متصاعد می شد، با دود ناشی از سه میلیون دیزل نفتکش تساوی می کرد.
دنیلز به ساخت تسلیحات جنگی اشاره کرد و گفت: چه کسی این سلاح ها را می سازد و برای پول، محیط زیست را تخریب می کند. چرا ساخت سلاح ها را تعطیل نمی کنیم چرا نمی خواهیم در سایه دوستی و برادری و صلح زندگی کنیم.
محقق داماد افزود: نامه ای به پاپ فرانسیس نوشته ام و تاکنون ده ها ایمیل از کشورهای جهان برای صلح دریافت کرده ام

منبع


انجمن را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *