انجمن علمی مطالعات صلح ایران
برتردسته‌بندی نشدهصلح و منطقه نوروزگروه تخصصی مهاجرت و صلح

برگزاری نخستین مدرسه بین المللی تابستانی/ ویژه دانشجویان و دانش پژوهان افغانستان

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 258

دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری انجمن علمی مطالعات صلح ایران نخستین مدرسه بین المللی تابستانی ویژه دانشجویان و دانش پژوهان افغانستانی را به مدت بیش از چهار ماه در قالب برنامه بین المللی «قلب آسیا» برگزار خواهند کرد.

در سال ۲۰۱۱ به ابتکار دو کشور افغانستان و ترکیه برنامه ای با عنوان «فرایند استانبول» آغاز به کار کرد. در این برنامه ۳۰ کشور دور هم گرد آمدند تا با کمک به افغانستان در حوزه های گوناگون، به صلح و امنیت منطقه ای و جهانی یاری رسانند.

در این چارچوب، طرحی با عنوان «قلب آسیا» مطرح شد و ایران در این طرح پذیرفت که به افغانستان در زمینه پیشرفت اموزش عالی یاری رساند. از این رو،دانشگاه سیستان و بلوچستان به واسطه نزدیکی جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی به عنوان کانون ملی همکاری های علمی با افغانستان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

از آغاز سال ۱۴۰۱، به ابتکار و همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و انجمن علمی مطالعات صلح ایران، برنامه مفصلی با عنوان مدرسه تابستانی بین المللی ویژه دانشجویان و پژوهشگران افغانستانی (اعم از کسانی که ساکن افغانستان یا ایران و یا دیگر کشورهای جهان هستند) تدارک دیده شده است. این مدرسه تابستانی برای نخستین بار با حضور ۴۳ استاد برجسته از هر دو کشور ایران و افغانستان در بیش از ۲۶۰ ساعت آموزش آنلاین و در قالب ۹ سرفصل تخصصی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از ۳۱ خرداد تا ششم آبان ۱۴۰۱  برگزار خواهد شد. پوستر این برنامه علمی در زیر تقدیم می شود.

فایل توضیحات نخستین مدرسه بین المللی تابستانه

 

لطفا برای آگاهی از روز و ساعت برنامه ها به سایت دانشگاه به نشانی زیر مراجعه بفرمایید:

https://yun.ir/afn

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *