سخنان معاون رئیس جمهوری در نشست تخصصی بین المللی ارزیابی اثرات پس از جنگ بر زنان، خانواده و محیط زیست

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 75

زنان قدرت ایجاد صلح، گفتگو و همگرایی را بیش از بقیه دارند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ؛ زنان قدرت ایجاد صلح، گفتگو و همگرایی را بیش از بقیه دارند از این روی سازمان ملل ۶ نوامبر را به عنوان مقابله با آثار جنگ، علیه زنان و طبیعت نامگذاری کرده است.

ایجاد شده در تاریخ: ﺳﻪشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ – ۱۴:۴۴

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آسیب زنان، خانواده و جوامع از جنگ و نقش زنان در حفاظت از طبیعت و برقراری صلح و دوستی در بین جوامع، اظهار داشت: زنان قدرت ایجاد صلح، گفتگو و همگرایی را بیش از بقیه دارند از این روی سازمان ملل ۶ نوامبر را به عنوان مقابله با آثار جنگ، علیه زنان و طبیعت نامگذاری کرده است.

دکتر معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در سمینار ارزیابی اثرات پس از جنگ بر زنان و محیط زیست با اشاره به اینکه در موضوع جنگ، کشورمان عوارض انسانی و طبیعی، زیادی متحمل شده است و کماکان آثار این عوارض ادامه دارد، گفت: بسیاری از عوارض و صدمات ناشی از جنگ به خانواده‌ها و همچنین محیط زیست، مسایلی نیست که در کوتاه مدت بتوان آن را حل و فصل کرد و برگزاری چنین جلساتی یادآوری این موضوع است که رنج و غم ناشی از جنگ سالیان سال در جسم و روح مردم، استمرار دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با اقدامات زورمدارانه دولت آمریکا و آقای ترامپ مواجه هستیم، اظهار داشت: امریکایی ها خواب آشفته‌ای دیدند که با تحریم‌ها می توانند مردم ایران را به زانو درآورده و اقتصاد کشورمان را با مشکل مواجه  کنند؛ خوابی که هیچ‌وقت تحقق پیدا نخواهد کرد.

دکتر ابتکار افزود: تحریم‌ها هم به جوامع انسانی و هم به طبیعت آسیب می‌زند و می‌توان گفت که در کلیت جامعه جهانی اثرگذار است لذا این موضوع می‌تواند از سوی دانشگاهیان و انجمن‌های صلح مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد تا با نگاه علمی و روشنگرانه آثار و تبعات آن بر همگان روشن شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت.

منبع

Http iframes are not shown in https pages in many major browsers. Please read this post for details.

 


انجمن را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *