گزارش صلح و عدالت در چارجوب حمایت از حقوق بشر

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 30

گروه صلح و حقوق انجمن علمی مطالعات صلح ایران با همکاری کمیسیون امور بین‌الملل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و بنیاد خوارزمی به مناسبت روز بین‌المللی یادآوری و ادای احترام به قربانیان تروریسم در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ نشست تخصصی «صلح و عدالت در چارچوب حمایت از حقوق بشر قربانیان تروریسم» را برگزار کردند.

سخنرانان مدعو، دکتر اصلی عباسی، دکتر منا کربلایی امینی و دکتر سمانه شعبانی از پژوهشگران حوزه حقوق بین‌الملل بشر و حقوق بین‌الملل عمومی هستند که موضوعات مرتبط با رویکرد نظام حقوقی بین‌المللی در مقابله و پیشگیری از تروریسم، عدالت و ابعاد حقوق بشری مقابله‌گرایی با تروریسم را بر اساس محوریت صلح‌، بررسی کردند.

طی این نشست، ضمن بررسی خلاءهای نظام حقوقی بین‌الملل در روند مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌بار از جمله فقدان تعریف مقبول و جهانی از دو اصطلاح تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌بار، ریشه‌های شکل‌گیری و ترویج تروریسم بررسی گردید و با هدف تبیین بیشتر موضوع، تاریخچه‌ مختصری از تروریسم و ابعاد مختلف تاریخی آن ارائه شد. افزون بر این، سخنرانان، ابتکارات و برنامه‌های بین‌المللی مقابله با تروریسم در چارچوب جامعه ملل و سازمان ملل را بررسی کردند‌ و در پایان، راهکارهای حقوقی برای ‌رویارویی جهانی با پدیده شوم تروریسم که گامی مهم در مسیر صلح‌سازی است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان نشست، ضمن پاسخ به پرسش ها، بر نقش کلیدی آموزش در پیشگیری از تروریسم و افراط‌گرایی که صلح و مدارا در جوامع را به مخاطره انداخته‌اند، تاکید شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *