کتاب چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 71

معرفی کتاب چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی

کتاب «چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی» به کوشش سیدعبدالامیر نبوی و مهرداد خرم نصر نوشته شده و انتشارات فروغ سپهر آن را منتشر کرده است. این کتاب ۲۹ مقاله در چهارمین همایش سالانه انجمن عملی مطالعات صلح ایران را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی

صلح، اصلی‌ترین چالش بشریت و بشر همواره در آرزو و تلاش برای دستیابی به جهانی پر از صلح، عدالت و امنیت بوده؛ اما با وجود کوشش‌های فکری و فعالیت‌های زیادی که انجام‌گرفته است، و همچنین علی‌رغم تفسیرها و تحلیل‌هایی که از مفهوم صلح و خشونت به میان آمده، هنوز هم جای خالی صلح و امنیت در جهان‌دیده می‌شود.

موضوع چهارمین همایش سالانۀ انجمن علمی مطالعات صلح ایران که در دی‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شد، چشم‌انداز صلح در خاور میانه؛ بحران‌های نوظهور و سیاست‌های قدیمی بود. استادان، پژوهشگران تلاش کردند تا در مقاله‌هایی ابعاد و زوایای مختلف مسائل مرتبط با صلح در این منطقه را بررسی کنند. این مقالات و مباحث نکات مهمی را در مورد مسائل سیاسی،‌اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مورد تحلیل قرار دادند.

نکته‌ای که در تمام مقالات چهارمین همایش سالانۀ انجمن علمی مطالعات صلح ایران مورد تأکید قرار گرفته، این است که احساس مسئولیت،‌نوع‌دوستی، مدارا عناصر باارزشی هستند که صلح را به ارمغان می‌آورند و جوامع منطقه بهتر است با عقلانیت مدرن به پدیده‌ها نگاه کنند. آن‌ها همچنین باید بدانند که در دنیای امروز، وسعت سرزمین، ‌ذخایر انرژی و جمعیت نشانۀ پیشرفت و قدرت نیست؛ اما درک جهان امروز، عزم جدی و صبر می‌طلبد و تحقق این امر در خاورمیانۀ همیشه ملتهب به یک سیاست‌ورزی نوین نیاز دارد در مردم و گروه‌های مدنی در آن نقش بیشتری داشته باشند.

بخش اول کتاب چشم‌انداز صلح در خاورمیانه؛ بحران‌های نوظهور و سیاست‌های قدیمی، صلح در خاورمیانه و مسائل سیاسی و اقتصادی است و شامل ۱۳ مقاله می شود. بخش دوم مربوط به صلح در خاورمیانه و مسائل اجتماعی است و ۸ مقاله را در برمی گیرد. بخش سوم دربارۀ صلح در خاورمیانه و مسائل تاریخی و فرهنگی است که ۸ مقاله نیز در این حوزه نوشته شده است.

خواندن کتاب چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان علوم سیاسی و مطالعات حوزۀ خاورمیانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی

«تغییرات و تحولات پی‌درپی در جهان بین‌الملل و افزایش مشارکت بازیگران در فرایندهای توسعه و جهانی‌شدن حوزه‌هایی چون قدرت، ثبات،‌امنیت و صلح بیش از گذشته فشار را به قدرت‌های منطقه‌ای آفریقا تحمیل نموده و بر نقش آن‌ها افزوده است. در آفریقا، قاره‌ای که برخی به آن لقب قاره آینده داده‌اند، افزایش حضور و مشارکت دیگر کشورهای جهان و دیگر بازیگران مدعی قدرت و رهبری، این منطقه را در موضوعات امنیت، اقتصاد، سیاست و… تحت‌تأثیر قرار داده است.»

مشخصات کتاب:

نوع: pdf

دسته‌بندی: علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

نویسنده:سیدعبدالامیر نبوی، مهرداد خرم نصر

سال انتشار: ۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها: ۷۴۲ صفحه

انتشارات: انتشارات فروغ سپهر

تهیه کتاب از طریق طاقچه

 

شما می توانید از این طریق کتاب را تهیه نمایید.

کتاب چشم انداز صلح در خاورمیانه، بحران های نوظهور و سیاست های قدیمی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *