ولادت حضرت عیسی، پیامبر صلح و مهربانی، مبارک

اخبار انجمن را همرسانی کنید.

بازدیدها: 718

در انجیل متی: باب۵/ آیه ۹، به نقل از حضرت مسیح می خوانیم: «خوشا بحال آنان که برای صلح در میان مردم کوشش می کنند؛ زیرا ایشان فرزندان خدا نامیده خواهند شد.»

سال اول میلادی، حضرت مسیح (با اختلاف نظر در باب روز و ماه دقیق ولادت) در «بیت لحم» در فلسطین، بدنیا آمد که مقارن است با حدود ۶۲۲ سال پیش از هجرت حضرت محمد. نام مادر حضرت عیسی آن قدر عظمت داشت که سوره ای در قرآن به نام اوست: «مریم» و در این سوره شیوه ولادت آن حضرت به خوبی و زیبایی شرح شده و بسیار تاثیرگذار است. نیز ۴۵ با نام حضرت عیسی در قرآن آمد. در سوره یاد شده، از زبان حضرت مسیح در کودکی می خوانیم: «و سلام و درود خدا بر من باد آن روز که متولد شدم، و آن روز که مى‏میرم، و آن روز که زنده بر انگیخته مى‏شوم» (وَ السَّلامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدْتُ وَ یَوْمَ أَمُوتُ وَ یَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا: سوره مریم/۳۳). در قرآن مجید از معجرات گوناگون حضرت عیسی گفته شد (سوره مائده/ ۱۱۰) و….
ادبای ایرانی نیز از نام حضرت مسیح بسیار استقبال نمودند و مثلا رند شیراز حافظ، از جمله گفته است:
گر روی پاک و مجرد چو مسیحا به فلک
از چراغ تو به خورشید رسد صد پرتو (غزل ۴۰۷)
بسیار متاسفیم که این روزها زادگاه حضرت مسیح، پیامبر صلح و رحمت به جای آشتی و دوستی، ناامن ترین جای جهان است و دولت وحشی اسراییل، بالای ۲۰ هزار نفر از فلسطینیان (که بسیاری از آنان زنان و کودکانند)، را در مدت کوتاهی به خاک و خون کشیده و کشورهایی که ادعای ارادت به مسیح دارند، نیز نه تنها نسبت به این جنایات ساکت ماندند، بلکه جنایتکاران را حمایت کردند!
امید واثق داریم تا روزی را شاهد باشیم که جهان متاثر از پیام مثل حضرت مسیح، در صلح، آرامش، اخلاق و دوستی باشد
محمد منصورنژاد
۴ دی ماه ۱۴۰۲ (۲۵ دسامبر)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *